Träning

Keep on Running

Sköna Maj välkommen!

Haft en härlig dag som startade med löpning med en vän som jag springer med. Vi tog en underbar tur på Kungliga Djurgården.

Det är så mycket roligare och ger mer positiv energi att springa med någon du gillar. Nu har vi bestämt att vi ska träna inför Stockholm Halvmaraton ihop. Så tacksam att ha en riktig vän som verkligen funnits där de dagar när jag haft det svårt och som gjorde de första åren efter skilsmässan lite lättare.

Han kom om mornarna kl 06.30 och sa “Kom igen nu Hannah, du klarar detta!” Jag är trofast och lojal och sviker inte en vän så det va bara att komma upp från sängen året om. Det är en ljuvlig känsla att springa i nysnö.

Jag har sprungit tre maraton varav ett i New York City. Jag tog med mina döttrar och de stod i svenska hejarklacken medan vi kom löpande in på Manhattan kom en tår av lycka.

Keep on Running

Keep on Running

Löpning räddar liv och kan jag uppmuntra någon som läser min blogg till att börja träna blir jag glad. Du kan börja gå först. Sedan ta några löpsteg och sedan öka successivt. Släpp prestationen och försök bara att vara i nuet.

När vi springer ökar kroppen sin produktion av dopamin, endorfiner och dessutom serotonin så det är antidepressivt.

”Att gå in i väggen” synonymt med utmattningssyndrom ökar lavinartat. Och det finns två saker som visats ha väldigt tydlig effekt mot stress i forskning och det är just fysiskt träning och Kognitiv beteende terapi (KBT).

Kan du inte löpträna så finns det så många andra träningsformer. Hitta något du gillar.

Imorgon tänker jag delta i ett webbinarium just om stress och om hur vi bäst kan återhämta oss.

Ha en mysig onsdagskväll det ska jag ha med mina tonårsdöttrar.

Sist men inte minst bloggtips https://hannahgerner.se/gor-en-lill-babs/ ‎

Kram Hannah

Keep on Running

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.